Nieuws

Nieuws

De nieuwe E-truck: met 19 modelvarianten standaard op maat gemaakt

Linde Material Handling heeft op CeMAT 2011 in Hannover een nieuwe, toonaangevende reeks elektrische heftrucks in het hefvermogenbereik van twee tot vijf ton geďntroduceerd. De nieuwe serie telt maar liefst 19 standaard modelvarianten. Technische innovaties zorgen voor een zuinig energieverbruik, hoge productiviteit, rijveiligheid en comfort.

Bij de ontwikkeling van deze nieuwe serie is vooral gelet op een laag energieverbruik in combinatie met optimaal comfort en veiligheid met een hoge productiviteit. Door de ruime keus kan het juiste model voor de juiste klus worden gekozen. Zo wordt een optimale inzet en energieverbruik bereikt. Maar ook technische verbeteringen, zoals de compacte aandrijfas maken een laag energieverbruik mogelijk. Contactrails vervangen meterslange kabelstrengen. Ook hierdoor wordt energie bespaard. Daarnaast is de elektronica uitgerust met de jongste generatie energiebesparende chips en wordt energie waar mogelijk geregenereerd. Lange onderhoudsintervallen besparen hulpbronnen en bedrijfskosten.

Technische innovaties zorgen voor een zuinig energieverbruik, hoge productiviteit, rijveiligheid en comfort.

Veiligheid en comfort

Deze nieuwe E-truck van Linde heeft een nieuw en strak design. Dit is niet slechts voor het oog, het nieuwe ontwerp is juist zeer functioneel. Zo zijn de neigcilinders aan het beschermdak bevestigd. De mastdelen vallen hierdoor slanker uit zodat de bestuurder een beter zicht heeft op zijn lading en de werkomgeving. Bijzondere aandacht is besteed aan de functies die voor veiligheid en ondersteuning van de bestuurder zorgen. De aandrijfas is geveerd opgehangen. Zo worden trillingen en stoten opgevangen zoals bij motoren.

Bovendien zijn de nieuwe modellen voorzien van een luchtgeveerde stoel met extra bekleding en breed zitvlak, om ook op deze manier de bestuurder optimaal te beschermen tegen schokken en trillingen. Het Linde Load Control Systeem maakt een nauwkeurige en veilige lasthandling mogelijk. Ook de armsteun waarin de Linde Load Control is ingebouwd, is verder ontwikkeld. De steun kan nu via een centrale bediening vooraan tegelijkertijd horizontaal en verticaal worden ingesteld en heeft bovendien een ruim opbergvak voor persoonlijke voorwerpen zoals een telefoon, handschoenen of portemonnee. Optioneel kan in dit vak Linde's voertuiggegevensbeheersysteem worden ingebouwd, dat de toegang tot het voertuig regelt en ook voertuiggegevens verzamelt voor latere analyse en optimalisatie van de heftruck.

Nauwkeurig batterijpeil meten

Linde Material Handling heeft een meetproces ontwikkeld om nauwkeurig en continu het batterijpeil te meten en een schadelijke diepontlading van de batterij te voorkomen. Dit proces is gebaseerd op een combinatie van spannings- en stroommetingen van de batterij. Deze nauwkeurige aanduiding van het accupeil werd uitgebreid met een weergave van de resterende rijtijd. De bestuurder kan nu tot op de minuut nauwkeurig zien hoe lang hij nog met de heftruck kan rijden voordat de batterij moet worden vervangen of geladen.

Het laden van de batterij kan op eenvoudige wijze door het openen van de achterkap en de laadkabel van de ingebouwde hoogfrequentielader aansluiten op een krachtstroomstopcontact.

Voor trucks met cabine is de nieuwe serie optioneel verkrijgbaar met een systeem dat batterijgassen die vrijkomen tijdens het laden, gecontroleerd afvoert via het contragewicht. Het openen van de cabinedeur of batterijdeksel is dan niet meer nodig. Voor het wisselen van de batterij biedt de nieuwe serie meerdere opties. Conventioneel via de bovenzijde, of zijdelings met behulp van een plafondtakel, C-haak of een heftruck.

De deur van de heftruck klapt helemaal open zodat het batterijwisselen een fluitje van een cent wordt.

Met de ingebouwde snellader is laden een fluitje van een cent

Linde Roadster

Tijdens de CeMAT was ook een speciale uitvoering van de nieuwe E-truck laten zien: de Roadster. Bij deze uitvoering heeft het beschermdak plaats gemaakt voor veiligheidsglas, waardoor het zicht omhoog optimaal is. De voorste kolommen van de kooi ontbreken eveneens, waardoor het zicht naar voren wordt vergroot.

Meer informatie.

Meer weten?
Wilt u meer productinformatie en advies op maat? Neem dan contact met ons op! Bel ons kantoor in Anna Paulowna of Dirkshorn, wij zijn u graag van dienst.